We See What We Want. 6

Jag känner hur mina knän skakar, jag drar jackan närmare mig och försöker att inte huttra. Bredvid mig står Cher och ser ut ungefär likadan, hennes förut bruna och blå hår är nu helt blått, hon ser verkligen bra ut i det också.

-”Jag kan inte fatta att du fick tag i en VIP biljett” Säger jag till henne och tittar runt på alla personer som står och pratar, jag kan inte låta bli att le då jag verkligen kan känna en slags dragning till dem här personerna då dem känner likadant som mig. Jag vet precis hur vissa av dem känner.

-”LLOYD!!!!” Hör jag en tjej röst skrika något som får Cher att reagera, hon tittar dit samtidigt som jag och bara några meter från oss står en tjej med brunt hår och rosa/lila toppar.

-”Omg du måste träffa Demi Dailynn” Säger hon och drar mig bort till tjejen som inte alls ser ut att frysa, jag undrar hur tjock hennes tröja egentligen är! Den är säker tjockare än min.

-”Det här är Demi Lovato en av mina bästa vänner” Säger hon till mig när jag kommer fram till tjejen, hon ler vänligt mot mig och jag försöker att inte känna mig kort bredvid henne, men det är en aning svårt när hon är ganska lång.

-”Hej jag heter Dailynn” Säger jag och hon ler mot mig.

Vi pratar tills dem äntligen öppnar dörrarna så man får gå in, nästan alla puttar och trängs något som får mig att le en aning, jag vet att jag kanske inte borde känna så här åt en sådan sak, men jag kan inte låta bli. Det känns så bra att vara här.

-”Det är så coolt” Säger Demi samtidigt som hon drar i Chers tröja, jag kan höra Chers bubblande skratt och jag kan själv inte låta bli att skratta med. Det känns bra att jag träffade Cher den där dagen på bussen. Vi höll kontakten och hon är nu en av mina närmaste vänner, hon är precis som Harry en person som jag kan prata med, något som är helt fantastiskt för ibland så behöver jag en kvinnas råd och då räcker det inte med en Gay kille som inte vill vara ärlig om kläder. Harry är den typen av kille som inte tänker säga att han inte tycker något är snyggt, något som var sjukt jobbigt när jag letade efter något att ha på mig till en välgörenhetsfest som min mamma blivit bjuden till.

Harry sa hela tiden att allt var snyggt något som gjorde det svårt för mig att välja. Cher är inte sådan utan hon är rättare sagt tvärtom, för om hon inte gillar något då kommer hela världen veta det för hon håller det inte precis hemligt, det är en av sakerna som gör Cher så speciell.

Jag står bredvid Cher och försöker att inte skrika rätt ut, det har inte ens börjat än och jag känner att jag inte vill att det ska ta slut, hur kommer jag egentligen må när det är över? Kommer jag vara helt förstörd för om jag kommer vara det så tror jag vi har ett problem.

-”Hej tjejen, snygg rumpa” Säger en kille från sidan om Demi, vi alla tittar dit och ser en kille med rött hår, han tittar på Demis rumpa något som får oss alla att fnissa lite. Demi ser en aning obekväm ut något som får Cher att ingripa direkt.

-”Flörtar du med min flickvän?” Frågar hon och jag kan knappt hålla skrattet inne när killen börjar snubbla över sina ord, Cher kanske inte är så lång men när hon är arg så kan hon vara ganska skräckinjagande… om man är rädd för en bebis pingvin. Killen försvinner snabbt in i mängden och vi bryter ut i skratt.

-”Du är världens bästa skådespelare” Säger Demi och Cher gör en överdriven gest där hon slänger håret över ena axeln, det får oss att skratta ännu mer. Jag kan inte ens minnas när jag senast kände mig så hemma på ett ställe, jag skulle inte vilja lämna det här för allt i världen.

Jag, Cher och Demi lyckas trycka oss ganska nära scen något som verkligen löna sig när konserten faktiskt börja, jag kan känna hur hela min kropp vibrerar av musiken, det är helt fantastiskt. Jag kan inte låta bli att följa Kellin som rör sig VÄLDIGT mycket över scen. Jag kan också se att Demi låter tårarna rinna, något som gör att hennes smink rinner, det är en aning synd för hon hade verkligen en bra sminkning och jag kan inte förställa mig hur många timmar det har tagit för henne att göra iordning den. Cher ser ut att börja gråta vilken sekund som helst men försöker hålla det inne.

Men när Vic kommer fram till kanten av scenen och Cher lyckas röra vid honom då släpper hon alla tårar, dem bara rinner ner för hennes kinder och jag försöker själv att inte låta mitt ansikte spricka ut av hur lycklig jag egentligen är. Jag känner mig så fri som om jag är en fjäder som följer med vinden.

Människor puttas inne i den mörka lokalen för att komma fram till bandet som dem älskar, men just i detta ögonblick spelar inget av det någon roll, det enda jag bryr mig om är personerna som fått mig att glömma verkligheten så många gånger, jag kan bara fokusera på musiken och människorna som betyder allt för mig.

Jag känner hur armbågar hamnar på min lilla kropp men det är inget som kan få mig att lämna min plats längst fram, inget kan få mig att släppa blicken från dem.

Demi och Chers högljudda gråtande försvinner tillsammans med skriken, det enda som betyder något är musiken som får mig att känna mig oslagbar, som om jag kan göra precis vad jag vill genom att bara knäppa med mina fingrar, det är en underbarkänsla som jag vill känna hela tiden, för alltid.

När ljuset senare tänds så kan jag inte låta bli att känna paniken stiga, det kan inte vara över, det får inte vara över! Jag väcks ur min lilla trans ut av Cher som drar mig mot dörren med vakter som man kommer in igenom när man har VIP. Den här kvällen är inte över riktigt än.

----------------------------

Saker och ting fungerar inte precis som jag vill men det är okej för jag kan skriva så det är okej.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback